Juligt i Jönköping två månader innan jul

Idag är det två månader till julafton och nu tycker jag det är känns ok med julsaker i affärerna och gå igång på allt juligt. Nu går det mer från plan till aktion för att hinna med allt man vill. Så i tisdags var jag (och Arvid) på stan för att ta jultempen på Jönköping så här ca två månader innan och se om lite julstämning infinner sig.

Vad var resultatet då? Vädret - regn gjorde inte att julkänslorna kom smygande, dock underbart tomt på stan (mer plats för mig, Arvid och barnvagnen). De flesta affärer höll på att plocka upp saker och vissa hade kommit riktigt långt. De som följer mig på instagram kunde följa min tur på stan;


Bilder från Instagram

Lagerhaus bjöd på mycket juligt och fint, speciellt i inslagningsväg. Åhlens hade en del, men kändes gammal skåpsmat och saknade de fina trädjur-julgranshängena i affären som jag sett på webben. Akademibokhandeln syntes inte en enda julinspirerad bok. Indiska hade inga jultypiska saker framme. Granit höll på att plocka upp och delar av deras åretrunt sortiment är ju lika snyggt till juldekorationerna. På Boomerang hittade jag en superfin rödtröja som förvisso ej hamnade i någon kasse, men drömma kan man! Utanför Iems matstrejkade Arvid så dit in blev det ingen tur, men jag kunde skåda juliga saker genom fönstret. Favorit blomsteraffären Blomstermagasinet hade många fina julsaker och även lite julinspirerande blommor.

Spanade efter Design House Stockholms fina Elsa Beskow julmuggar, men såg dem ej. Har sett att även Hemtex kommer ha dem (om man signar upp för nyhetsbrev får man 20% rabatt på ett köp - tips!). IKEA höll för fullt på att iordningställa årets julbutik som har premiär imorgon! Såg ingen julinspirerad mat, fika eller juldekorationer i stan någonstans, men det kan nog vänta ett tag till tycker jag.  Summakardemumma, julen är på intåg i Jönköping och visst går det få lite julstämning i affärerna. Kassar med julsaker hade jag inte med mig hem förutom ett kort och en blomma, men jag är inte i behov av så mycket nytt känns det som. Men lite härlig julinspiration är aldrig fel! Här kommer lite fler instagrambilder från dagen;

Bilder från Instagram




Kommentarer

Amandas jul sa…
Jag följde din dag på instagram, hur kul som helst :)
Anonym sa…
Vilken roligt grej!
Nu följer jag dig på Instagram!

Extra kul eftersom jag bor utanför Jönkan!

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller