Trycka julklappspapper

Om man vill ge bort en personligt inslagen julklapp tycker jag det är fint att trycka eget julklappspapper! Även en rolig sak att göra ihop med barnen (om man får ha sitt papper i fred från alla pysselsugna barn vill säga =) ).

Foto: Annajanson
 För ett tag sedan när barnen tryckte potatistryck passade jag på att göra ett julklappspapper. Barnens potatistryck använde jag pepparkaksmått som  vitryckte in i en halvpotatis och sedan skar mot för att få ett mönster. Min granstämpel skar jag på frihand, vilket jag kan tycka är rätt snyggt med en sne liten gran. Färgen jag använde mig av var barnens fingerfärg från Ökonorm, en miljövänlig favorit som vi både använder händer och penslar att målar med.

Foto: Annajanson

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller