Lakrids by John Bülow - Christmas 2017

För ett tag sedan skrev jag om Haupt Lakrits julsmaker och idag har turen kommit till Lakrids by Johan Bülow. Även här har jag webshoppen Ninas mat att tacka för att jag fått provsmaka. Som vanligt är kombinationen lakrits och choklad en av de bästa och det är svårt att säga om någon är bättre då alla är goda. De har fyra olika julsmaker i år; Brons, Black snowball, Rasberry och Dulcheless.

Foto: Annajanson


  • Black snowball - mycket lakrits och salmiak smak och svartpeppar som man precis anar och höjer samlmiaksmaken. Mycket lakrits helt enkelt! 
  • Brons Classic - Mjuk lakrits, karamelliserad Dulce de Leche-choklad, krispigt havssalt och stänk av lakritspulver. Som en klassiker, en favorit. Salt och kola, smakar riktigt bra och bara smälter i munnen (jo man behöver tugga, men känslan blir ändå att den bara smälter, eller ajg smälter kanske =) ).
  • Rasberry - Vit choklad med lakrits och syrligheten från hallon. Faller sig mest platt av de fyra. Hallonpulvret får inte riktigt till den där hallonsmaken jag vill ha i munnen när jag tänker hallon. Sen är ju inte vit choklad min favorit och då måste smaksättning funka, vilket det inte gör här. Även utseende mässigt kommer den sist.
  • White snowball -  Ingefärslakrits omgiven av mjölkchoklad smaksatt med citrongräs. Känner god ingefära smak innan du tagit bettet och sen träder citrongräs fram. Ingefära smaken tar över att lakritssmaken försvinner lite.

Brons och Black snowball är mina favoriter i år från Lakrids by Johan Bülow.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller