Julen 2015 - Vad hände med bloggen?

Ja, tre barn, en flytt, en massa förkylning och en pajad kamera kan kort sammanfatta frånvaron från bloggen denna julen och även delvis under hösten. Alla de där blogginläggen jag har i huvudet får vi helt enkelt ta en annan jul! En del av er har kanske följt mig på instagram ( @annasjul ) istället och fått lite inblick i min jul då jag varit mer aktiv där.

Men hur var nu denna jul då? Riktigt trevligt trots förkylningar och sjuka barn. Tid för massa julmys med familj och vänner, många fina julklappar till hela familjen, massa god mat och sött. Ja helt enkelt en bra jul! Och jag njuter fortfarande för julen varar till tjugondagknut här. Jag sitter fortfarande och njuter av vår vackra gran och sörjer redan för att den snart får flytta ut. Här kommer lite bilder från min jul...

Foto: Annajanson
Vår fina gran som vid första anblick såg så liten ut, men oj vad jag har gillat storleken på den, en riktig favorit gran! Grabbarna valde färg på kulorna - röda, guld och blå, inte modern något emot! Elsa Beskow kulor hittade även till granen och de vackra kulorna kommer häng med många år.

Foto: Annajanson
Jag vill inte plocka ner min fina stjäena för oj vilken stämning den ger. Kan man ha kvar den till det blir ljusare ute tro?

Foto: Annajanson
Julkrubban fick en mer barnvänlig placering i år, precis som det ska vara tycker jag. Det hela resulterade bland annat i besök av dinosaurier ibland, en hammar för mycket och en trasig ko, men vad gör väl det!?

Foto: Annajanson


Mitt fina luciatåg fick sällskap av en ny tomte, som har fått flytta upp och ner från kaminen det sista för kylan kom ju och behovet av värme och brasa. Jag hittade en ny variant av julros som är framodlad utan bland och därför passar inomhus (det är bladen som ofta blir fula fort inomhus). Bra tycker jag som gillar julrosor!

Foto: Annajanson
Jag fick ett packet från Saturnus före jul och även om själva julhelgen inte innehåll mycket glöggdrickande hann jag pröva dessa två innan jul och båda fick stor tumme upp! Havtornsglöggen var en ny spännande smak och den röda är en ny favorit både när det gäller smak, men även att den är alkoholfri och ekologisk!

Foto: Annajanson
Julledigheten innhöll även lite korttagning med en ny kamera (jippi!) för nästa års bloggande (som förhoppningvis blir av!?) av några goda favoriter. Givetvis fick jag finfin hjälp vid fotograferingen!

Foto: AnnaJanson
Tomtarna och luciatget hamnade gärna på rad eller i grupp på soffbordet med hjälp av små händer. Jag tror tomtarna håller på att göra en återkomst i vårt hem...

Foto: Annajanson
Amaryllisen, vilken underbar blomma. Konstigt att denna ståtliga blomma endast får skina ordentlig under en månad. Närapå skam tycker jag mot denna veckara blomma! Jag har just nu tre blommande och jag njuter av varje sekund! Lite nya juldekorationer (visst är granen och ängel fina!?) hittade hem även i år, mest tack vare lyhörda närstående.

Denna jul innehöll väldigt lite pyssel och fotograferande, något jag saknat och jag är redan nu laddad för mer av den varan julen 2016. Ses vi då?



Kommentarer

Emma sa…
Ja, men absolut det gör vi! Vad kul med ny kamera!! :)
Vad bra att ni hade en trevlig jul trots allt, hoppas vi"syns" till hösten.

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller