Julnyheter 2014

Medan vi har en underbar sommar håller julnyheterna på inrednings/dekorations sidan börjat dyka upp. Trenden verkar vara lite mörkare toner i svart och grått utan att vara hårt samt dimmiga pasteller. Men även de vanliga julfärgerna finns så klart med lite här och där. Material som syns mer av är mässing, guld, trä och marmor. Funderar du på att förnya något i ditt julhem/ komplettera tycker jag det kan vara kul att titta igenom julnyheterna och kanske då inte köpa rakt av utan mer få idéer. Många liknande saker kan hittas på loppis och det kan ju ta lite tid ibland så gäller att börja i tid. Något jag snöat in på det sista är naturliga material och när jag går på loppis just nu letar jag gärna korgar i näver och spån. Fina näverstjärnor i granen hade jag inte heller tackat nej till. Men det finns två nya saker jag inte skulle tacka nej till i höst och det är en tygtomte från Maileg....

Bild: Maileg

...och granen till vänster som kan skymtas på bilden från Walther og Co nedan. Ser ni pojken och gåsen(?) under och alla små detaljer? Oj så fin!

Foto: Walther og Co

Här kommer lite länkar till höst/vinter/julnyheter:

Madam Stoltz Missa inte stjärnljusstake s. 42 hos Madam Stoltz Autumn/ Christmas 2014 katalog.

House Doctors Moments 2014 Snygga korgar att dölja julgrnasfoten hittar du på s. 42-43.

Broste Copenhagen 

Lite inspiration från Tine K kan hittas HÄR och HÄR kan du se lite av Ferm Livings höst/vinter nyheter.

HÄR hittar du danska Mailegs vinter/jul katalog online. Hos dem kollar jag lite extra på alla fina tygtomtar på s.4, på s. 10 hittas en fin chokladkalender och jag som gillar tygband (fina till pyssel och inslagning) tittar lite extra på s.15.

Jessica på Jul i Laloland tipsar även om att Green Gates höst/vinterkatalog finns ute för beskådande.

Nä nu ska jag ta och fortsätta njuta av sommaren ett tag till så ses vi om några veckor igen.

Kommentarer

Tack! Ja, att få en bebis kommer ge julen en helt ny innebörd...eller ett helt nytt djup i alla fall antar jag. I år är hen så liten, men nästa så...oj oj oj, kan bli farligt dyrt det här ;)
Vad kul att du smyger in lite julinspiration i den tropiska värmebøljan! Børjar redan längta till julbloggssäsongen. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller