Jag hänger inte med...

Om en vecka är det julafton och just nu känns det lite som om tiden springer iväg. Har mycket planer och tankar vad jag vill göra men med en liten sjukling och en halvvild 9månaders bebis (som tar sig runt snabbt nu) hinns inte så mycket med. Det här med att vara föräldraledig känns just nu inte så ledigt och det flärdfulla att kunna fixa massa jul känns lite avlägset.

Även om pysslet, bakandet, julgodis görandet med mera inte är i önskvärd takt så håller Jakob igång julkänslorna här. Det spelas och sjungs ofta med nya boken, Svenska Julvisor och kyrkan dras upp lite då och då och ger en speedad version av Stilla Natt. Och jag har lite små pyssel på g (se instagram) som kanske blir färdigt snart. Så jul är det nog ändå snart och allt blir bra utan sju sorters kakor i frysen och tjugoelva julgodisar i burkar och ett över pyntat hem. Men, men på en vecka kan vi nog hinna lite till iallafall. Har lite inlägg som är på g, så titta in i morgon så hoppas vi på mer inspiration då. Och innan dess titta in hos Tomtens Dotter där jag just nu får massa inspiration om både julgodis och mat och annat. För visst låter ruccola, rödkål, blodapelsin och äpple som en bra kombo? Måste prövas snart (tack för tipset Erica!)!

Foto: Annajanson

Kommentarer

Jag lovar: julen kommer utan 5320 pynt och hemlagat gottis. Julstämningen sitter i.....just stämningen. Tack för en trevlig blogg.
Jag förstår dig jag hinner inte så mycket heller, men nu är det i princip slut på skolan så jag börjar få mer tid att fixa lite. MEn som sagt det blir jul ändå

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller