Pepparkakstraktor

Har man en son vars vanligaste ord är traktor blir det så klart en pepparkakstraktor istället för pepparkakshus! Min syster hittade ett smart mått som en byggsats till traktorn och på hemvägen från Stockholm förra helgen passade jag på att stanna i Linköping för lite traktorpepparkaksbygge och mys med systerns familj och vänner.

Det här med pepparkaksbygge är inte riktigt min grej, så självande byggandet fick jag hjälp av min systers lite mer vana´pepparkaksbyggande vän Karin. Perfekt för en rookie som mig. Resultatet blev rätt bra trots ovanan att bygga och fixa glasyr. Nu står traktorn i Linköping i väntan på nerfrakt till Jönköping då det inte kändes smidigt att ta den på bussen hem. Till raktorn hör även en vagn som inte hanns dekoreras i Linköping, det får göras vid hemleveransen ihop med Jakob.

Foto: AnnaJanson
Foto: AnnaJanson. Måttet hittades på ICA Maxi.
Foto: SaraLenger
Blir det något pepparkaksbygge för någon av er läsare i år?

Kommentarer

Dottern önskade sig ett grishus som pepparkakshus i år så jag har gjort det, ska bara ta och fixa några marsipangrisar till den. Jag hade tänkt göra en kyrka också men får se om jag hinner med det eller om det får bli nästa år
Johanna sa…
Vilken jättesnygg traktor! ja, vi har redan byggt ett hus, men det kommer bli lite mer kreationer tror jag. min fästman var sugen på att göra någon slags gubbe som spelade gitarr :)
Anna sa…
Läcker! Jag gör nog ett standards från Annas pepparkakor med sönerna.. inget avancerat.
/Anna
ANNA sa…
Tjuuuusig traktor.

Njäe *suck* här blir nog inget pepparkakshusbygge i år, det där brukar vara syrrans uppgift och den rackarna ska jobba i södra ishavet heeeela vintern...
Någon gång ska vi bygga ett Muminhus med sjö/isbana, snöiga granar och massa figurer, men det får bli ett annat år.
Rolig idé! dom blev ju riktigt fina!
ÅH! Har du Traktor mallen! Jag letade och engagerade hela världen (okej familjen) i jakten efter den. Var slut överallt och har frågat flera år. AVIS!!

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller