Jul på Gekås i Ullared

Nu i slutet av september, början av oktober ska hela Gekås i Ullareds julutbud finnas i affärerna enligt deras blogg Fyndtips från Ullared. Hade gärna åkt dit på ett sätt och myst runt bland alla julsaker och handlat julklappar, men är tveksam om jag vill trängas med alla andra som åker dit för höst- och julhandling just nu. Det som är riktigt bra med Gekås är deras utbud av barn- och leksaker, där går det att spara pengar. Men ofta får man ju med sig en del annat bara genom att gå in i varuhuset =). Återstår att se om Gekås får besök av mig i höst. Kanske om de vill specialöppna bara för mig, eller några till så det blir lite behagligt att gå där inne?

Missa inte Gekås egen tidning Ulla som även finns på nätet och brukar komma ut i en julupplaga. Där kan du få lite julklappstips och pysseltips. Har inte årets kommit än kan du få lite tips och idéer från julupplagorna åren innan. För att komma till tidningen Ulla klicka HÄR.

Bild: Bloggen Fynd tips från Ullared.

Kommentarer

Åsa sa…
Jag klurar lite på om det inte är bäst att åka dit i mitten av månaden, en vardag, innan barnbidrag osv. OCH - och det här är eventuellt det geniala - åka dit på eftermiddagen, efter 15-tiden sådär, när alla bussar åker hemåt. Det har ju öppet till 19-20 sådär, tror jag, och då klarar man ju sina köp ganska bra om det inte är lika mycket folk (och inte något lov). Så tänker jag, om jag överhuvudtaget ska åka dit någon mer gång, då blir det nog den dealen..
Johanna sa…
jag var på ullared i våras, och det skulle verkligen vara jättekul att åka dit nu i jul igen, men jag tror inte att jag kommer kunna åka. och du har nog rätt, det lär bli rätt så trångt och jobbigt också :P men den där tidningen ska jag verkligen kolla upp!
Helly sa…
Hej hallå! Å, tack för din söta rubrikhälsning. Jag är själv en stor fan av fyndiga texter å försöker så gott det går. Kul att du sett det.

Visst var duken fin!? Håller med dig, det där är en sån som håller i åratal och kanske även står emot trendsvängningar. Jag är emot överkonsumtion, gillar när man köper något som håller och används ofta och mycket. Visst, jag köper oxå nytt varje år, men mer i det lilla formatet. annars tar plånboken för mycket stryk...

Tack för tipset om webbutiken. Såg faktiskt just de rullarna jag hade på bilden på Asplunds i Sthlm. Så snyggt!

Jag har aldrig varit på Gekås. Det är för mig för långt bort. Kanske bra, om man tänkerpå det där med plånboken... ;)

Ha en härlig helg du med!!
:)
Anna sa…
Tror att du, Åsa har en rätt bra taktik att hitta ett lite mer folktomt Gekås. Har hört att det brukar vara lite lugnare efter 15-16 och före lön och barnbidrag brukar ju vara lika med mindre folk på de flesta ställen.

Johanna > tidningen kan helt klart ge lite små tips och det är ju gratis =).

Helena > ja duken hade inte suttit fel att haft i sina ägor. Tror att det är en bra investering!

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller