Filmjölkslimpa

Ett av mina favorit recept på snabbt bröd är Leilas filmjölkslimpa som jag tror även passa utmärkt till jul. En skiva med julskina är nog inte helt fel, eller en skiva i mindre bitar med något gott på till glögg festen. Ingen jäsningstid utan bara att röra ihop. Nackdelen med brödet är väl att det är ganska mycket olika saker som är i, men har man en gång köpt på sig allt så kan man baka flera limpor på det! Receptet hittar du HÄR.

Foto: AnnaJanson

Hasslenötterna byter jag ibland ut mot ex valnötter. Jag brukar använda fikon i brödet för det mesta, men äpplen i små bitar, lingon, blåbär, torkade aprikoser går lika bra! Det går att variera på många olika sätt, senast när jag bakade iförrgår hade jag valnötter och äpplen.

Kommentarer

Hanneles jul sa…
Gott att baka själv, jag använder oftast jäst.

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller