Något fint att torka händerna på

Jag drömmer lite om en fin julhandduk för gäster och familj att torka händerna på och visst vore det fint att ha denna nedan på bild som gästhandduk i december? Det är inte bara motivet jag tycket är fint utan även själva produktionen av denna handduk. Handuken är gjord av familjeföretaget Ekelund i Horred som funnits länge. Garnerna importeras och själva vävningen sker i deras egen fabrik i Horred (60km sydöst om Göteborg), så själva produktionen blir ju näst intill närproducerat för min del. I somras var jag i deras fabriksburik och såg utställning om deras miljöarbete som är långt framskridet och deras produkter är GOTS-märkta vilket är en av de hårdaste miljömärkningar på textilier. Svenskt, ekologiskt och snyggt, en bra kombination helt enkelt!

Foto: Annajanson
Ekelund har flera fina handdukar med julmotiv och även andra motiv. Just denna har jag fått låna av Rekoshoppen.se som säljer den i sin fysiskabutik i Jönköping. Om ni är nyfikna på varför jag fått låna denna handduk, kika in på instagram @annasjul och bloggen imorgon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller