Julen hos Haupt lakrits 2017

Lakrits och choklad är min stora last när det gäller sötsaker. Haupt Lakrits brukar kombinera dessa bra och är därför en favorit hos mig när man unnar sig lite lyxigare lakrits med choklad. De har i år två olika chokladöverdragna lakrtisbitar, den ena God Jul, precis samma som förra året. Den andra heter God helg, fanns en som hette det förra året med men innehåll då en mandel istället för lakrits.

Foto: Annajanson
 God Jul är som sagt likadant som förra året, saltlakrits överdragen med vit choklad, pepparkakskryddor och röd skimmrande till utseendet. Jag gillar få saker som smaksätts med pepparkakssmak har ajg börjat inse, men här funkar det bra. Haupt Lakrits har lyckats med smakkombinaiton och inte låtit pepparkakssmaken ta över som i många andra produkter där pepparkakssmak sätts till.

Foto: Annajanson
 God Helg är i år en guldig chokladöverdragen saltlakrits med saffran och lingon. Runt lakritsen är det vitchoklad, vilket jag ibland har svårt för, men här funkade det bra! Jag gillar saffran och den gifte sig bra ihop lakritsen i den karamell. Mend et här med lingonsmaken, kände absolut ingenting. Har iofs bara smakat på en, såkanske kan man hitta smaken och man testar mer.

Foto: Annajanson
Haupt lakrits har även i är en adventskalender som iallafall jag gärna skulle vilja ha. Två lakrits bitar varje dag till jul, med en överraskning på slutet. Har inte testat deras kalender någon gång, men vet att Charlie som skriver på bloggen https://julkulturcramar.wordpress.com/ gillade den förra året.

Tack till Ninasmat som skickade lite smakprov så jag kunde testa haupt lakrits nyheter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller