Granars vad fint!

Ni som följt mig ett tag vet säkert om att jag älskar granar. Jag har några saker jag måste visa er... det mesta här är inget nytt under solen, men granars så snyggt det är!

Jag tror jag skrivit om granljusstakarna från Kählers innan, men måste nog göra det igen för oj så fina de är!! Ett gäng sådana på ett bord eller en skänk vore superfint. Kanske en fin samlar sak att ge en till någon varje år i julklapp? De kostar mellan ca119-179kr och i höst kommer de i både nya gröna nyanser och former. Kähler visade även en ny ljusstake perfekt som adventsljusstake på Formex förra veckan som blivit uppmärksammad på flera redningsbloggar. Nyfiken på hur det ser ut? Klicka HÄR.

Bild: Kähler

En annan grannyhet som man kunnat skåda på Lagerhaus instagram i sommar (kolla bak i deras flöde till juli) är att de planerar för finfint granpapper till jul. Tipstack till Charlie som uppmärksammade mig på denna fina nyhet! Jag hoppas på att det är miljömärkt och lika fint som det med hjärtan på förra året, kommer ni ihåg? Om inte ta en titt tillbaka HÄR.

Visst vill man gärna ha en liten grankudde i soffan till jul? Det tycker iallafall jag vore fint. Fine Little Day har fina kuddar med granar. Finns i flera olika färgställningar. Mina favoriter är de med svarta granar på oblektbotten och vit kudde med skogsgröna granar. En nyhet i år är att grantyg kommer kunna köpa grantyg på meter. Kanske något för dig som är i behov av och funderar på att sy nya julgardiner?

Bild: Fine Little Day

Slut på dagens granrapport och på återseende!

Kommentarer

Snygga granljusstakar, jag ska genast kolla in granpappret
johanna sa…
Ljusstakarna var ju hur söta som helst :)
Anonym sa…
Men Anna! Här har jag gått och missat både att du länkat mig och att du börjat blogga igen!

Nu måste vi ta oss i kragen och fika!

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller