Jul på Svenskt Tenn

Nu har julen flyttat in på Svenskt Tenn i Stockholm. Hade gärna gått en sväng i deras butiken nu, men i år blir det ingen Stockholms trip innan jul. Jag får helt enkelt nöja mig med en titt i webbutiken och det är inte fy skam det heller. Vackra tidlösa juleting att sukta efter, tyvärr gör ju inte plånboken det. Kan ju alltid hoppas på att tomten är snäll och kanske ger mig en röd kruka/vas på bilden nedan med ett litet mässingfat till? Här kommer iallafall några av mina favoriter;

Bildkollage med bilder från Svenskt Tenn: Bricka Rund Röd Elefant, Hänge Stjärna Mässing, Kruka Liten Röd, Hänge Hjärta Mässing, Kudde elefant , Fat mässing Litet.

För er som vill ha lite mer julinspiration från Svenskt Tenn kan jag tipsa om att Andrea Engsäll skrivit om "julöppningen" på sin blogg, klicka HÄR för att läsa.

Imorgon blir det en liten tur till en gammal hemstad. Följ mig på instagram (annasjul) för att se vilken och om julen hunnit dit än.

Kommentarer

johanna sa…
Åh vad mycket fina saker! :)
Julpussar sa…
Svenskt tenn har alltid så fina saker! Gillar att de har webbsgoppen också, men inget slår känslan av att strosa runt i butiken!

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller