fredag 29 november 2013

Hängande Amaryllis

Min amaryllis började växa på bredden istället för på höjden och kurade in sig hos sin blomgranne. Tråkigt då den pampiga blomman nästan försvann i fönstret. Jag klippte därför av amaryllisen och hängde den upp och ner i fönstret, så nu syns den mycket bättre! Amaryllis har en ihålig stam och fyller man den med vatten kan den hålla ett tag hängdes upp och ner i fönstret. Band att hänga upp den i fäster man med en lite fin knappnål eller annan fin blomsternål. Snyggt och enkelt!

Foto: Annajanson

Foto: AnnaJanson

Foto: AnnaJanson

2 kommentarer:

Charlie CS- Kulturtanten som cramas sa...

OJ! Så roligt tips! Det måste jag testa!

Denise - Min Glittriga Jul sa...

Va fint de blev! Bra tips :)

Något fint att torka händerna på

Jag drömmer lite om en fin julhandduk för gäster och familj att torka händerna på och visst vore det fint att ha denna nedan på bild som gäs...