Julmarknad på Falbygdens ost

Varje år 10 oktober kl 10.00 slås portarna upp till julmarknad hos Falbygdens ost. Även om jag bott på ca 1 timmes avstånd många år har det ej blivit något besök där. Men nu har det hänt, jag har varit där. Härom dagen var jag och min syster hos kusinen i Skövde och på vägen hem stannade vi för att se vad de hade. Kanske inte det mesta optimala att stanna där kl 17, jag med en hungrig 2åring (perfekt med provsmakning av ost =) ) och min syster med en 3åring och en 8månaders bebis. Men alla överlevde stoppet trots lite skrik och protester emellanåt.

Vad tyckte jag då? Jo, helt klart värd att ta en sväng till om man åker förbi. Kan nog även vara en trevlig dagsutflykt med besök i restaurangen och något mer där i krokarna! Utanför är det rikligt med julbelysning och precis innan för dörren är det ett litet (observera litet) tomtelandskap för barnen. I butiken där julmarknaden är hittas först en del med matvaror, massor av goda kex, ostar, marmelader, oljor och olika sorters glögg mm. I ett rum innanför hittar du alla juldekorationer du skulle kunna behöva under julen. Stjärnor och stakar till fönstret, kulor till granen, massor av olika sorters tomtar (dyra som billiga) och mycket andra juldekorationer. Även en liten hörna där de samlat lite barn julsaker. Trots en liten trotsig tvååring fick jag med mig lite ost, marmelad, gott julte (ej med på bilden), en kalender samt en lite självgående tomte till Jakob. Har jag vägarna förbi blir det säkert en sväng dit något mer år!

Foto: AnnaJanson
Falbygdens Osts butik där julmarknaden är har öppet varje dag, för tider gå in på deras hemsida.

Kommentarer

Amandas jul sa…
Mmmmm, ost!! Längtar tills första julmarknaden öppnar här i närheten också :)
Svensk Jul sa…
Dit ska jag nog se till att bege mig :-)
Wey, Falköping! :) Jag ska nog köpa lite ost i julhelgen och ta med mig till Uppsala!

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller