Julklappsetiketter

Om julklappar slås in i enkelt, enfärgat papper kan det vara roligt att ha etiketter som det händer lite mer med. I och för sig kan det vara snyggt även på en mönstrad paket! Under gårdagens julpyssel med syster gjordes flera fina julklappsetiketter som livar upp ett enfärgat paket. Vid pysslandet användes färdig utstansade stjärnor och julklappsetiketter som min syster fixat i ordning tidigare. Andra saker som användes var en dymo (ny favorit hos mig), lim, washitejp, färgat papper, cirkelstans och sax.

Bild: AnnaJanson

Bild: AnnaJanson

Extra välkommen till bloggen idag är du som hittat hit via Mullsjö närradio eller Jönköpingsposten!

Kommentarer

Sanna sa…
Jaha så du håller till i mina barndomstrakter :) Tänk vad lite man vet när man börjar följa någon.
Vad fint det blir med etiketter som man fäster med band istället för en klisterlapp.
Bra tips!
Linda sa…
Paketen blir absolut mycket finare med dekorativa etiketter. Dina var verkligen snygga!
Fridolin sa…
Sjukt snyggt med dymo på etiketten!
Anonym sa…
Hej igen!

Kul att jag hittade din blogg igår INNAN JP (tror det var via TOMTENS DOTTER!?!) Blev lite paff idag när jag läste tidningen.

Dymo är flitigt använt här hemma när jag scrappar :)

Kyrktuppen är kanon! Jag börjar jobba där snart efter över 20 år på kommunal förskola. Men Kyrkklockan på Torpa och Sanna i Vättersnäs är samma enhet och också jätte bra :)

Kram Maria
http://www.mariasdagbok.blogspot.com/

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller