Ett kort varje dag

December börjar närma sig och då även att fixa egna julkalendrar och kanske inte bara köpa en.
Att komma på julkalendrar till vuxna som har allt är inte helt lätt, men roligt om man får till det tycker jag. Förra årets julkalender till min man bestod av att han fick ett kort med lite text till varje dag. Korten var från året som gått och blev till en trevlig stund varje dag när vi tänkte tillbaka på goda minnen som kortet påminde om. Det blev även lite spänning för mig, för jag glömde till slut av i vilken ordning jag lagt korten =). Korten klistrades på röda ark som märktes med små klisterlappar med siffror (finns bla hos Granit), korten lades sedan i en ask. Korten kan lika gärna hängas på ett snöre med kortet mot väggen och vända dem dag för dag så att alla ser.


Bilder: AnnaJanson

Jovisst blev det något liten adventskalender från Tyskland, allt för att öva min tyska lite. Att det inte blev någon större berodde på lite svårigheter att frakta hem i fint skicka. Vad som fick följa med hem kanske jag visar en annan dag, när fotoljuset är lite bättre när jag är hemma.

Kommentarer

Helly sa…
vilken helt fantastisk idé! Din man måste tyckt att varje dag var som julafton. Supergulligt!!
Anna sa…
Jo han gillade det och vissa av fotona sitter fortfarande uppe på vägen =).
Svensk Jul sa…
Vilken bra ide din man måste ha tyckt väldigt bra om det.
Therese sa…
Vilken härlig idé, så glad han ska ha varit!

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller