Julkonserter 2011

I år finns som vanligt många julstämningshöjande julkonserter att gå på i vårt avlånga land. Vill man ha bra platser och vara säker på att få biljetter kan det nu vara bra att börja titta på biljetter nu. Några som håller julkonserter i år som jag tror kommer bli bra är:

Marlena Ernman kör några julkonserter i år igen mellan den 21nov-16dec.
Förra året var hennes konsert helt klart sevärd, stor underhållning och underbar musik, men höjde inte julstämningen. Mycket pga att den var lite tidigt (var på en runt 20nov förra året, vilket var 2 veckor före advent).

The Real Group kör i år några julkonserter, med start i jönköping den 19nov. Jag är riktigt sugen på att gå då jag alltid gillat deras julmusik. Frågan är om konserten är för långt från jul för att ge de stämning jag vill ha på en julkonsert.

Sanna Nielsen kör i år en egen julturné - Stämningsfullt mellan 23nov-18dec. Konserterna kommer att hållas i kyrkor med olika körer. Tror det kommer bli kanon konserter och kyrkorna kommer säkert ge helt underbar julstämning tror jag.


Frågan är nu om det blir The Real Group eller Sannas julkonsert som får besök av mig. Det åter står att se...

Några andra som gör julkonserter i år är bland annat: Christer Sjögren, Anders Ekborg och Jerry Williams. I årets Julkonsert 2011 är det Marie Sernholt, Andreas Johnsson, Lasse Kronér samt Elisabeth Andreassen som underhåller.

Kommentarer

Johanna sa…
Ja, det är så mysigt när man har chansen att gå på någon julkonsert sådär. jag ska på jul i folkton i år, och det ser jag verkligen fram emot! :) hade ju varit något att få gå och lyssna på christer sjögren också så klart :P

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller