Julkort 2009

I år blir det inga egen gjorda julkort. Kom fram till att min pysseltid lägger jag hellre på annat då julkort lätt blir något man tänkt göra och sedan panikgör (iallafall för mig). Så i år känns det mycket bättre än på länge när det gäller julkort. Jag tycker att årets julfrimärket är riktigt snygg och har inhandlad dem och några fina kort som snart ligger i en brevlåda. 16 december är sista postdag för kort och brev med julfrimärken som ska fram innan jul.

Min mor däremot har gjort några fina kort. Ett fint kort fick jag när hon var på besök första Advent. Hur gör ni med julkort? Tycker ni det kan vara en stressande moment under julen?

Foto: AnnaJanson

Kommentarer

Ela sa…
Det är rogivande för mej att pyssla med julkorten. MEN jag gör bara ett par stycken o skickar till de närmsta.
Fridolin sa…
Jag känner igen mig i din beskrivning. Mna vill så gärna att det ska bli speciellt och extrafint och sedan räcker inte tiden til loch man slår knut på sig själv. I år var det ett stressmoment bara att hinna skicka korten i tid. Har varit helt efter de senaste veckorna. Bäst är att börja riktigt,typ i slutet av oktober eller så, och sedan göra några kort då och då när andan faller på så att man inte dödar pyssellusten. :)
Anna sa…
Jag tror oxå det är bra att börja i okt-nov med julkorten om man har ambition att göra alla själv.
Erika sa…
Jag och några kompisar har haft pysselkvällar under hösten, så vi började i slutet av oktober och sedan har jag gjort något då och då...inte alls stressigt. Men det är viktigt att man känner för det och bra att sitta med andra och få inspiration. Det roliga är att alla kort blev olika! Sen ska man bara klura ut vem som ska få vilket...:)

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller