Julklappsinslagning med hållbar utveckling

Jag tycker om att tänka till lite extra när jag slår in paket. Jag vill att paketet ska vara snyggt att titta på, inte bara något roligt i. Dock kan det lätt bli mycket papper som sedan bara slängs, inte bra i tänket om en hållbara utveckling. Fast det går ju att tänka hållbar utveckling och få snygga paket ändå. Kommer ni ihåg om att jag skrev om att jag fyndat gamla tidningar och noter tidigare i höstas? Just dessa, men även nya tidningar kan användas som inslagspapper. Snören går också att återanvända dels tygband men även andra om de fortfarande är snygga efter paketöppning. Varje år efter julklappsöppningen sparas fina snören i vår familj för att användas fler gånger.

Foto: AnnaJanson

Det stora paketet är inslaget i ett gammalt notpapper med ett rött snöre från julen 2008. Det lilla paketet är inslaget med nytt tidingspapper från GP och rött tygband. Kan tipsa om att sportresultat sidorna samt börssidorna i tidningen är snyggast att använda då det är minst bilder på de sidorna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller