Nyheter och gamla favoriter

Fler och fler glöggsorter kommer in i affärernas hyllor. Det kommer nog bli mycket glögg i år för min del, hittar ju nya sorter hela tiden! När man dricker glögg behövs förstås en bra och snygg mugg att dricka ur! Jag letade länge efter snygg glöggmuggar innan jag förra året kom fram till att Rörstrands glöggmuggar med granar är riktigt snygga. Nu är jag stolt ägare till några stycken efter att ha fått dem i julklapp förra året. De är kanon bra och inte för små som många andra. Är glöggmuggarna för små är risken ganska stor att spilla vid mingel på glöggfesten. Kanske blir det till att köpa de snygga skålarna från rörstrand i år för att ha mandel och russin?

Något som är snyggt att ha godis eller tilltugg i vid glöggdrickande är Ittalas Maribowl. Min fyndade jag för halvapriset på ittalaoutlet förra året. Cult design har i år kommit med snygga glögg muggar och liten skål i serien Grafisk jul. En nyhet från BodaNova är glaset/muggen Varmt&gott som jag tycker ser perfekt ut att ha glögg i, stilren och enkel! Vill man dricka mycket glögg kanske årets mumin julmugg från Arabia är något att inköpa? Riktigt snygg är den!

Collage: Bilder från Rörstrand, Ittala, Boda Nova och Cult design.

1. Russin- och mandelskål i serien Glögg från Rörstrand. 2. Liten skål i serien Grafisk Jul från Cult Design. 3. Glöggmugg i serien glögg från Rörstrand. 4. Mumin julmugg i begränsad upplaga från Arabia. 5. Maribowln från Ittala. 6. Glas med handtag i metall i serien Varmt&gott från Boda Nova.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller