Saker som gör att julstämningen ökar

Sedan några dagar tillbaka är det snö här i Jönköping, underbart för julstämningen tycker jag! Litet minus är det dock pga halkan. Inte roligt för alla äldre som har det svårt att komma ut samt för alla som är bilkörare, där jag är en och kör en del i mitt jobb vissa dagar. Men lite halka kan jag stå ut med om det får vara vitt ute!

Var på julkonsert igår, mycket för att höra fina julsånger och komma i julstämning. Hade tidigare i höstas funderingar på The real group eller Sanna Nilsens konserter. Till slut blev det
Sanna Nielsens julkonsert Julstämning och igår var jag och min man i Bankerydskyrka och lyssnade på henne. Det bjöds på flera fina julsånger, men ett minus var att det var flera sånger utan jultema, vilket sänker julstämningen på konserten. Visserligen fina sånger, men inte julsånger. Att ha julkonserter i kyrkor höjer verkligen stämningen tycker jag, jämfört med att ha dem i ex konserthallar.

Att julpyssla är en annan sak som ger julstämning och det har jag gjort idag med min kära syster. Vi fick till flera fina saker och det berättar jag mer om imorgon.

Nu till hur du kan fixa lite julstämning hemma. Klicka HÄR för att vara med i min tävling och vinn en fin julig handduk (lottar ut 5st) att hänga i köket för att sprida lite julstämning i hemmet. Sista dagen att tävla i tävlingen är på lördag 10dec och vinnare dras på söndag. Handdukarna som lottas ut ser ut så här:
Bild: AnnaJanson

Vad ger dig julstämning?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller