Vika papperspåse

jag har varit hemma hos mina föräldrar en sväng. Min mor ska ha julpyssel på jobbet på måndag och de ska bland annat vika papperspåsar, så vi gjorde några modeller =). Papperspåsar är perfekt att ha och stoppa godis, julklappar, kakor mm runt jul och ge bort. Storlek kan förändras i oändlighet, du bestämmer. Vi vek två olika sorters påsar; den första behöver man papper (använde oss av lite tjockare julklappspapper), (sax) och lim (påsen i beskrivningen är gjort utifrån ett pappersark i A4 storlek). Till den andra sorten behövs ett valfritt stort paket att vika utifrån, papper, (sax) och lim. Vill man tänka på miljön kan man återanvända gammalt julklappspapper eller tidningspapper.

Foto: AnnaJanson1. Pappersark i A4 storlek. 2-4. Vik in kortsidorna så att de överlappar varandra och limma ihop. 5. Vik upp ena sidan där botten ska vara, tänk på att botten blir ungefär hälften av det du viker upp. 6-7. Vik enligt bilden. 8. När du vikt ihop botten limma ihop med limstift. 9. Påsen är klar!

Foto: AnnaJanson
Foto: AnnaJanson

Kommentarer

Jag älskar de där papperspåsarna. Jag har också haft ett inlägg om dem. De är både enkla, snygga och praktiska. Jag har gjort ett par i cellofan som jag klippt till lämpligt mått av, Blir superbra eftersom man kan tejpa ihop dem med vanlig tejp utan att tejpen syns eftersom allt är genomskinligt =)
Snyggt att lägga godis och Ge-bort-kakor i.
Lotta sa…
Vad lätt det var! Till och med jag som är jättedålig på att pyssla lyckades göra en helt okej påse - och fick blodad tand direkt! Tack för tipset!
Anna-Karin sa…
Håller med, jätte enkelt faktiskt! Jag tejpade med dubbelhäftande tejp, superbra! Hade inget lim så jag tog det jag hade. Kul att vika, inte de sista jag viker i år ;o) Toppenbra beskrivet!

Populära inlägg i den här bloggen

Pärla julsaker

Smällkarameller