Julkalendern jag alltid köpt sedan 8 år tillbaka

Idag avslöjades förpackningsutseende på NABO:s teadventskalender som jag haft senaste 8 åren. Alltid lika roligt att få veta då de ändrar utseende från år till år och avslöjar det under lite högtidliga former. Har nog funnits en lite längtan senaste veckan att få se hur den ser ut. I år var det jättefin, med design av Elisabeth Dunker på Fine little Day. Mönstret liknar ett presentpapper från Fine Little Day som jag köpte förra året (tror jag glömt visa de paketen va?), så ingen skräll att jag gillar mönstret nu. Extra fin är dock mönstret på kartongen med mer detaljer på människorna, snöflingor och vit botten. Blir helt enkelt som en fin prydnad i sig i köket. 

Jag tycker det är roligt med att de senaste två åren med mer kända mönsterskapare så har de valt ganska lokalt ankarade med Fine Little Day från Lindome och jag tror Hanna Wendelbo som gjorde förra årets förpacknings design bor i Kungsbacka? Så hatten av för närproducerad design! Sen att Lizette, Sofie och Fanny är så trevliga när jag varit i kontakt med dem gör att NABO känns genuin. Nästa vecka när den släpps för köp är jag redo.

Fotograf: Emma Shevtzoff för Nabo.

Fotograf: Emma Shevtzoff för Nabo.


Man skulle ju kunna tro att detta är sponsrat, men icke. Jag gillar helt enkelt teadvenskalendern från NABO skarpt! Har fått mig att gilla gröna teer och dricka teer jag aldrig trott jag skulle smaka och gör tedrickandet lite spännande i december, men ska erkänna att det finns någon påse jag aldrig öppnat. Så hatten av för NABO:s känsla för att få in många olika bra teér. 

 En längtan föll över mig nu att få börja öppna de små tepåsarna i kalendern, en i taget och doppa sig fram till jul. Det fick mig även att fundera på vad är det jag egentligen riktigt längtar efter när det är jul? För visst är det mysigt att läsa om julnyheter, börja julpyssla lite smått, upptäcka/leta efter julsaker i affärena på hösten, baka, börja äta julmat, men vad är det de där riktiga guldkornen som gör julen så speciell för mig? Jag tänker att den längtan får nog bli ett annat blogg inlägg. Kanske redan i helgen? 

Önskar er alla en fin helg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller