God choklad och lite pyssel

I en ganska hektisk vardag med tre barn, jobb och andra fritidsaktiviteter för familjen försöker jag hitta små stunder då jag gör saker jag gillar. Idag blev det en stund i blomlandet som fortfarande leverarar massa dahlior (vilket ni som följer mig på instagram har sett en glimt av), sen har jag även pysslat en ängel (beskrivning kommer imorgon) samt provsmakat lite ny choklad från Malmö chokladfabrik.

Foto: Annajanson
Malmö chokladfabrik har i höst kommit med en ny serie som heter Ö och är 55grams chokladkakor. Bra storlek tycker jag om man bara vill ha en mindre bit choklad på kvällen. De har en jul edition som jag tänker skriva om senare, men idag testade vi (maken och jag) Dark Chocolate & Lingonberry. Ekologiska choklad med lite julkänsla på grund av lingonen. Malmö Chokladfabrik är ekologisk och alltid nötfria (de hand har inga nötter i sin fabrik) och brukar lyckats med sina choklad kakor och är därför en favorit hemma hos oss. Denna smak var inget undantag. Inte jättejulig, men en lite lyxig choklad bit med en liten jultoch på grund av lingonen. Kommer förmodligen inhandlas igen när chans finnes.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller