Glöggnyheterna duggar tätt denna veckan

Igår släppte Blossa vad Blossa17 smakar och även Saturnus avslöjade sina nyheter. Idag läste jag om Dufvenkrooks glöggnyhet. En av dem är jag super nyfiken på, en av dem vill jag nog gärna testa och en känns inte nyskapande, men säkerligen god. Vilken är vilken då?

Vi börjar med den som inte känns så nyskapande, men säkerligen god nämligen Saturnus nya glögg Choklad &Hjortron i samarbete med Åre chokladfabrik. Det är en klassisk Åre chokladfabrik pralin, hjortrontryffel som fått vara smaksättare i årets nyhet. Både Choklad och Hjortron har funnits/finns som glöggsmak var och en för sig, men inte ihop vad jag vet. Båda chokladglögg och hjortronglögg brukar vara goda, så är säkerligen denna med. Men ska jag vara helt ärlig känns det inte nytt. Tveksam till att köpa, men prövar gärna om någon bjuder mig på den. Saturnus har även en hel del ekologiska nyheter på "vanlig glögg" fronten.

Blossa17 har smak av solmogen mango, kryddig spiskummin och het chili. Inspirationen kommer från kryddmarknanden Khari Baloi i Old Delhi. Nytt spännande, men inte så juligt. Hade varit roligt att testa, får se hur det blir.

Till sist, glöggen jag med spänning ser fram emot att testa, Dufvenkrooks nyhet Äpple Granskott. Känns svenskt och kul med något från naturen som kanske inte är helt givet som smak i glögg. Sen att den dessutom är ekologisk ger ett extra plus i kanten!

Bild: Dufvenkrooks

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller