Julklappstips sett på Formex

Känner att jag måste visa lite andra favoriter som inte har jultema från formex. Se det som julklappstips!

Foto: Annajanson
 När två fina företag som Spira inredning och Isaform gör ett samarbete kan det bli så här fint tryck som ovan, på tygpåsen ser ni Frank! Detta tryck och flera till snygga finns numer att köpa på kuddar. Jag tycker att de även borde finnas som tygkassar att köpa för alla, eller vad tycker ni?  Missa inte heller Spira inrednings nya fina spjälsängslakan som är oeko-tex certifierad.

Foto:Annajanson
Iris hantverk är också en favorit och deras nya brasverktyg suktar jag efter för hemma hos oss huserar fortfarande förra husägarens brasverktyg och de faller mig inte helt i smaken.

Foto: Annajanson
De stora Pallovaserna från Skruf glasbruk är populära hos många. Jag tycker att de har varit lite för stora, iaf för att passa i mitt hem. Men denna lite mindre goding - Pallo junior är en väldigt bra vas i mina ögon. Inte för stor, men ändå med lite vidd för stjälkarna att sprida ut sig och tyngd i botten då den har vatten och en avsmalnande hals som salmar ihop blommorna. Ja jag gillar den!


Foto: Annajanson
Alla dessa fina stickade vantar som fanns i flera montrar väckre ha begär hos mig. Ull och vackra mönster i en härlig kombination. Jag gillart!

Foto: Annajanson
Mini empire har kommit med några nya fina motiv. Fina som tavlor och kanske en perfekt julklapp till någon som gillar denna stil på tavlor.





Foto: Annajanson

Design House Stockholms Sockerbagare som snart finns i affärerna kommer nog bli en favorit. men glöm inte allt annat fint som finns i den serien. Muggen, skålen och tallriken ovan kom i somras och är en fin julklapp till ett barn. Kanske att samla från mor- eller farföräldrar?

Foto: Annajanson
Littlephants dockservice, visst är den fin. Tyvärr har vi redan en här hemma, men kanske finns det någon av er läsare som inte har, då är detta ett litet julklappstips till dig.

Foto: Annajanson
Dockkläderna från Littlephant i linne är nästan som små konstverk. Så söta och har upptäckt att några av plaggen passar fint till Rubens Ecobuds som lillasyster har här hemma.

Ja, här var lite flera av de finheter jag stötte på på Formex i augusti och som nu får bli lite julklappstips till er.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller