Ljuslyktor av glasburkar

Under den mörka delen av året gillar jag att omge mig av tända ljus för att sprida lite extra värme och glädje. Glasburkar är perfekta att pyssla till fina ljuslyktor och då jag har fullt med gamla barnmarksburkar  som är perfekt storlek för värmeljus blir det en del sådant pyssel nu. Så kommer säkert fler pyssel innan jul att göra ljuslyktor av gamla glasburkar. Första varianten är att dekorera med ett band av pärlor högst upp. Jag använde mig att röda och träfärgade träpärlor samt bokstavspärlor i trä från goki. Trä önskat antal pärlor på ett snöre och knyt längst upp vid burkgängorna (sitter bäst kvar där) och vips har du en julinspirerad jullykta. Ekosmart blir det med då man återanvänder glasburkarna.

Foto: Annajanson

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller