Julbakskasse

Jag har fått ta del av City Gross julpresskit där de berättar om två nyheter i år, julbakskasse och julgodiskasse.  I julbakskassen finns ingredienser till 5 lättbakade kakor med klassiska smaker som passar både till advent, lucia och juliga fikastunder. I julgodiskassen finns recept och ingredienser till 4 goda och enkla sorter. Även jag fick pröva på en del av julbakskassen och med i mitt paket fanns ingredienser och recept till kolasnittar med juliga smaker. Sönenerna gick igång på baket med en gång och baket var igång inom en timma efter att paketet kommit innanför dörren.

Foto: Annajanson
Vad tycker jag om denna idéen då? Bra för den som inte gillar att planera julbaket, men ändå vill baka lite julkakor (lätta kakor är kul att baka även ihop med ganska små barn). Kan vara en kul grej att gå ihop ett gäng och slippa planera julbaket, eller för den stressade familjen att lätt ändå kunna slänga ihop några julkakor mellan alla julens aktiviteter. Men, som ekointresserad saknar jag givetvis en ekojulbakskasse. Tänk vad smidigt att få alla ekologiska varor till baket i en kasse och kanske slippa jaga i olika affärer för att få helt ekologiskt om det är det man är ute efter. Så City Gross, till nästa jul önskar jag mig en ekojulbakkasse! Vad tror du? Hiss eller diss?

Bild: Annajanson
City Gross som är en av de största matkasse leverantörerna i Sverige har även i år kvar förra årets succé, Julkassen (med julmat) och Nyårssupe (till nyårsafton). Julkassen innehåller färdiga rätter, råvaror och recept till ett traditionellt julbord för 6-8 personer. Du får sill, julkorv, julskinka, gravad lax, gräddost, vörtbröd, apelsiner, julmust och mycket mer direkt hem til dörren. Låter inte helt fel att få hem allt och slippa trängas i mataffären dagarna före julafton. Även här skulle jag tyckt en julkasse med ekologsik mat hade varit toppen, men julkassen emd mat får ändå stor tumme upp för att den ger fler en chans att få julbord utan att stressa hlvt ihjäl sig innan jul.

Ett inlägg i samarbete med City Gross.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller