Första Sagoskatten Jul

Den är inte en boknyhet i år utan kom redan för ett år sedan. Då hann jag inte läsa den, men nu har jag lånat hem den från biblioteket och kan konstatera att det är en riktigt bra bok. Kan dra mig till att säga att tänker du bara köpa en bok med julsagor/sånger till ditt barn välj denna!! Den är för barn 3-6 år och innehåller både sånger, sagor, lekar och pyssel.

Foto: Annajanson

Sång favorit böckerna Ellen och Olle finns med här i form av Sockerbagaren, Tre pepparkaksgubbar, Räven raskar över isen och Vi äro musikanter. Dessa är framförallt favoriter hos 2,5åringen här hemma. Julsagor med Nicke nyfiken, Pippi, Babar, Mamma Mu och kråkan mm. Någon saga är lite mer text, någon lite mindre, vilket jag tycker är bra då lillebror även hänger med på de lite kortare sagorna utan att tröttna och att det även finns längre för storebror. Det finns även lite lekar at ta till under exempelvis julkalasen och lite klassiskt pyssel att fixa med. Med följer även en CD-skiva med sångerna i boken. Sa jag att den var bra?!

Boken skulle även kunna användas som en julkalender. Varje dag i december läses, sjunges, lekes eller pysslas något ur boken. Sagorna kan delas upp på två eller tre dagar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller