Vörtbröds premiär!

Är det något som är mycket juligt för mig smakmässigt så är det vörtbröd! I helgen när vi besökte mina föräldrar hade min mor köpt vörtbröd så i helgen blev det vörtbröds premiär som ni kanske redan sett på instagram. Och oj vad god den där första vörtsmörgåsen alltid är! Vanlig skinka fick bli lite substitut för julskinka, men annars ska det vara riktig julskinka på vörtbröd och där har du julens smörgås no1.

Foto: Annajanson
Vörtbröd, speciellt köpevörtbröd är något som kommit in i min jul mycket mer sedan jag träffade min man. Innan dess förekom det som hembakat, men inte i några större mängder som jag minns det. Får jag välja blir det nog hembakat vörtbröd som är favoriten med lite starkare kryddning i och med russin! Varje år bakar jag vörtbröd. Har skrivit om det brödet tidigare och HÄR hittar ni receptet. Är dock lite sugen på att pröva något nytt recept i år. Så nu är frågan till er, sitter ni på julens godaste vörtbrödsrecept så får ni gärna dela med er!

Kommentarer

Men va gott! Hoppas det snart kommer vörtbröd till affärerna där jag bor. Kanske man skulle försöka sig på att baka eget längre fram också? :)

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller