Vik en diamant i papper

Att diamanter är hett i inredningsvärlden är det nog ingen som missat, läs bl.a HÄR, HÄR och HÄR. Lite inspirerad av allt skriveri om diamanter har jag nu knåpat ihop en diamant av papper. Beskrivning hittar ni hos design and Form, klicka HÄR för att komma dit. Den är lite klurig att få till, men skam den som ger sig! Vik kanterna ordentligt och limma lite i tagen när du limmar ihop är två tips. Jag har gjort i lite olika storlekar och den gjord nedan är ganska lagom att hänga i granen och gjord av Muji origami papper som finns på vissa Åhlens. Jag tror pappret är ca 15x15cm och lite tunnare än vanligt papper vilket gör det enklare att arbeta med. Har även gjort en av fyrkantiga papper som man får ut av ett A4. Det ger en lite större diamant som passar i stilleben och kanske ensam i ett fönster!?

Foto: AnnaJanson
Jag blir sugen på att göra fler diamanter och fylla hela julgranen med dem. Får väl se hur det går med det. De passar nämligen inte mina favorit röda julgranskulor färgmässigt så diamanterna kanske ej hamnar i granen ändå. Eller kanske får bli några i några helt andra färger.

Foto: AnnaJanson


Kommentarer

Nilli sa…
Jättefina! Älskar origami och försöker hitta olika sätt att använda det som julpynt. Jag har gjort dessa som ska hänga i min julgran i år:
http://ximasbynilli.blogspot.se/2013/08/the-julpyssel-is-on.html
AL sa…
oj så fina! jag vill prova men undrar om jag har tålamod nog för att få till millimeterprecisionen... måste hitta papper som matchar övrigt i granen först bara.

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller