Pärlor + glasburk = Jullykta

Du har kanske massa glasburkar på lager precis som jag? Speciellt om man har ett barn som äter köpebarnmat ibland kan det ligga en hel hög med små glasburkar. Det vanliga är nog att glasburkarna läggs i glasåtervinning eller använder dem igen till ex sylt eller marmelad. Men i år vill jag slå även ett slag för att använde dem i juldukningen, eller helt enkelt i juldekorationerna i hemmet. Det finns oändligt många idéer hur man pimpar glasburkar till fina ljuslyktor och fram till jul tänkte jag visa på några idéer. Först ut är att dekorera med pärlor och i mitt fall även bokstavspärlor. Går att skriva allt möjligt, men på min blev det helt enkelt God Jul.

Foto: AnnaJanson

Kommentarer

johanna sa…
Jag har också dekorerat glasburkar med pärlor, men inte tänk på att använda bokstavspärlor och skriva. var ju hur läckert som helst :)

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller