Minttryffel

Med en gång jag såg Mobergs recept på Minttryffel i senaste Familyliving bestämde jag att detta ska snarast prövas. Mint och choklad är en bra kombo i min värld! Tänkte att det är kanske tråkigt att tipsa er ifall det var bra då jag ej kan visa receptet. Men vet ni vad? Precis samma recept finns på www.ica.se från 2011 så då tänker jag att det kan nog skrivas ner här, för gott var det och enkelt! Klicka HÄR för att komma till receptet hos ICA. Minttryffel kommer definitivt finnas på mitt gottebord vid jul! Och en sak till, visst måste gaffel vara smidigast att äta tryffel med!? ;-) Eller kanske små söta tandpetare med en liten washi flagga? För med bara händerna blir man rätt kladdig.


Foto: Annajanson



Ingredienser
  • 1 1/2 dl vispgrädde
  • 50 g smör eller margarin
  • 300 g mörk choklad
  • 150 g after eight

Så här gör du
  1. Värm grädden i en kastrull och lägg ner matfettet och låt det smälta. Ta kastrullen från värmen. Bryt chokladen i bitar och lägg ner den och after eight. Rör tills allt är smält.
  2. Lägg ett bakplåtspapper i en form, ca 15x20 cm. Häll tryffelsmeten i formen. Låt stelna i kylskåp. Skär den i bitar.
Foto: Annajanson

Foto: Annajanson

Kommentarer

Amandas jul sa…
Jag har lite svårt för mint men bilderna var så fina så jag nästan funderar på det ändå ;)
Receptet fanns i hans nya julbok också, jag funderar på om jag ska göra det eller inte. Men man måste ju begränsa sig då man inte kan göra hur mycket som helst
Låter bra med en lite flagga på varje bit =D
Erika sa…
Lät supersmarrigt detta ska jag prova! Alltid kul att testa nytt julgodis!
Julpussar sa…
Mmm! Låter ljuvligt gott! Tack för tipset!

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller