Glögg med smak av Delicatoboll och Päronglögg

Fick för ett tag sedan hem glöggnyheter från Saturnus och som glöggprovartraditionen hemma hos oss har vi (jag och maken) nu börjar prova av dem framför Bonde söker fru på onsdagar. En kväll i veckan att längta till nu under den gråa delen av hösten.

Foto: AnnaJanson

Än så länge har vi hunnit med Glögg med smak av Delicatoboll och Päronglöggen. Vad tyckte vi då? Jo om vi börjar med Glögg med smak av Delicatoboll som vi prövade först. Doften som kom redan när man skruvade av korken var både fylld med jul och choklad(boll). Doften blev starkare vid uppvärmning och den var riktig god varm. Julkryddorna fanns där och den klassiska glöggsmaken, men i lagomdos och med chokladsmak som tillägg. Kan tänka mig att barn gillar den då den inte är för stark och smakar choklad! Stort plus att den är alkoholfri så att alla kan dricka den! Kan helt klart köpas av oss igen!

Foto: AnnaJanson

Päronglöggen var tyvärr en besvikelse. Sådan typ av glögg behöver ofta ha lite starkare kryddning för att kännas som en glögg jämfört med de som är mörka (och oftast baserade på druvor) tycker jag och det saknade denna. Blev mest en päronsaft med lite julsmaker. Men kan tänka mig att gillar man äpple- och päronglögger utan starka glöggkryddor kan den nog gå hem. Kommer nog tyvärr ej köpas av oss.

Foto: AnnaJanson

Förra årets hit från Saturnus som jag aldrig smakade då ligger nu och väntar på avsmakning. Kanske på onsdag?!

Kommentarer

Liza sa…
Jag älskade päronglöggen men tyckte inte om chokladglöggen så mkt!
Tror att jag kommer gilla päronglöggen låter det som

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller