Vika hjärtan

Här kommer veckans julpyssel - fixa fina små hjärtan! Jag har tidigare skrivit om hur man viker en stjärna av pappersremsor (uppdaterad beskrivning i inlägget nedan). På ett liknande sätt, ett enklare sätt kan man vika och få fina hjärtan som den nedan:

Foto: AnnaJanson
Visst är de söta? De passar att ha i granen, i tallriset eller varför inte i den lilla bordsgranen. Perfekt att blanda med de fina vikta stjärnorna. För er som är intresserade av att vika har jag gjort en liten beskrivning. Hoppas även att jag kan få lite hjälp att kanske fixa det till en PDF fil att skriva ut.

Foto: AnnaJanson
1. Du behöver fyra pappersremsor ca 1cm breda och A4 sida lång.
2-3. Vik alla remsor på mitten. Fläta ihop remsorna och dra ihop så att de bildar ett rut mönster.
4-5. Vik en remsa över i taget.
6. Sista remsan lirkar du in under den första remsan du vek. Hit är det likadant som när du viker stjärnor.
7. Klipp av de fyra remsorna nederst, enligt bilden.
8. Dra ner ena remsan mot mitten och trä in den vid sidan så att de blir en böj.
9-10. Gör likadant med resterande 3 remsor och klipp av där remsorna sticker ut på mitten.
11. Nu har du ett färdigt hjärta.
12. Hjärtat uppifrån

Kan ni tänka er att vi redan är inne i November, bara en månad till Advent! Det gör mig lycklig och förväntansfull att allt det mysiga närmar sig med stormsteg! I helgen tänkte jag berätta om vilken jultidning jag tycker är mest köpvärd just nu. Önskar er alla en fin fredag!

Kommentarer

Vilka bra pysselinlägg du gör, ska kanske prova på att vika hjärtan jag med! :)
Helly sa…
Åh Anna! Vad duktig du är och vilka fina bilder du tar. Jag Pinnar på en gång! :)
Ha en superhärlig Allahelgonahelg!
Anna Linda sa…
Det här var en ny variant! Blir alldeles sugen att prova. Tack för bra instruktioner!
Sara sa…
Snyggt. Bra instruktioner. Sånahär gör vi den 24:e. Fixar du remsor?

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller