Vi komma, vi komma från pepparkakeland....

I barnboksserien Ellen och Olle sjunger finns Tre pepparkaksgubbar. Först tänkte jag köpa den till Jakob förra året, men det blev ej av pga av många andra bokinköp. I år tänkte jag att han var förstor, men icke sa nicke och jag tror även det står 0-3år på den. För någon vecka sedan lånades den på biblioteket här i stan och det tittas nu en hel del i den och ska läsas/sjungas. Jakob är sådan att han ofta lyssnar in många gånger innan han börjar sjunga (både något vi och förskolepersonalen märkt). Idag började han sjunga efter att ha hört den många gånger och jag började tänka på att sjunga mer korrekt. Då upptäcker jag att det står korinter till ögon istället för går inte till ögon som jag alltid sjungt ..så kan det vara, men nu kan jag texten som den ska vara.

Tre pepparkaksgubbar

Vi komma, vi komma från pepparkakeland
och vägen vi vandrat tillsammans hand i hand.
Så bruna, så bruna vi äro alla tre,
korinter till ögon och hattarna på sné!

Tre gubbar, tre gubbar från pepparkakeland.
Till julen, till julen vi komma hand i hand.
Men tomten och bocken vi lämnat vid vår spis,
de ville inte resa från vår pepparkakegris.

 Text & musik: Alice Tegnér
Foto: AnnaJanson

Kommentarer

Ja tänk vad ofta man hör fel på låttexter egentligen.
Har du inte fått mail på din adress annasjul@gmail.com ?
Han skulle skicka sa han, jag har mailat han igen

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller