Middagstips i adventstid

Saffran kan man väl inte få för mycket av så här års? Inte om du frågar mig i alla fall. Å då pratar vi inte bara bullar och kakor utan även mat.  En rätt som jag ofta lagar under hösten och vintern är matvetepaella med skaldjur och saffranssås. Lite extra julkänsla blir det med kryddor som kanel och ingefära. Själva såsen är Arlas cremefraiche med saffran och tomat så det är lättfixat också! Receptet finns här. Ursprungligen hittade jag receptet i tidningen Laga Lätt som tyvärr inte finns längre men efter lite googling hittade jag samma recept på DN:s hemsida.

Foto: Sara Lenger
När jag lagar denna matvetepaella brukar skaldjuren bestå av en burk kräftstjärtar och en burk musslor i lake. Men det brukar också finnas en skaldjurmix i frysdisken som säkert också funkar. Hur som helst en av många favoriträtter!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller