Hjärtgirlang

I början av veckan visade min syster hur man gör en julgirlang med både hjärtan och stjärnor, super snygg tycker jag! Här kommer en annan variant på girlang med endast hjärtan. Det som behövs är papper, sax och häftapparat. Papper (A4)som klipps (alternativt använd skärmaskin) i 1,5cm remsor på längden  och sedan delas i 3 eller 4 delar beroende på hur stora hjärtan du vill ha. Sedan häftar man ihop 4 remsor i taget två som går uppåt och två som går ner åt så att du får hjärtan. Trevligt tidsfördriv i tvsoffan på kvällen.

Foto: AnnaJanson
Imorgon bär det av till Stockholm för julbloggsträff. Super kul tycker jag att få träffa lite andra jultokar och vi har ett spännande program framför oss med start på em. Om det går bloggar jag från mobilen, återstår att se om det går =). Annars kanske det blir lite tomt i bloggen imorgon

Kommentarer

Svensk Jul sa…
Vad fina girlanger :-)
Amandas jul sa…
Ha så kul imorgon! Synd att jag inte kunde komma men det kommer förhoppningsvis fler gånger :)
Fina girlanger. Ni får ha så jääte kul, tråkigt att jag inte kunde vara med. Hade gärna velat komma
Nilla sa…
Fin! En sådan har vi också gjort, förra året. Ha det bra.

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller