Bakom gardinen och lite annat

Bakom min gardin i vardagsrummet står numera en amaryllis med knoppar. Gissar på att den slår ut före advent med tanke på vår varma lägenhet, men den kanske fortfarande blommar vid advent. Jag ser iallafall fram emot att de röda maffiga blommorna kommer fram!

Foto: AnnaJanson


En annan sak jag ser fram emot är att min syster kommer gästblogga här lite framöver. Då hon är duktigare på matlagning och bakning kanske det kan bli lite mer på den fronten här. För det har ju annars varit lite sparsamt det sista.

Ni har väl inte missat att det är Sarah Dawn Finer som ni kommer att få se i rutan på julafton före Kalle mm? Jag tror hon kommer göra ett kanon jobb för hon är en riktig glädjespridare. Hon lovade vid namnsläppet i eftermiddags att hon skulle sjunga någon gång under julafton, hoppas före Kalle då det är ungefär enda gången tvn är på, på julafton. Vad tror ni om Sarah som julvärd i svt på julafton?

Kommentarer

Kamilla sa…
ÅÅÅh mysigt med amaryllis, de är så underbart vackra!!
Jag tycker Sarah blir en toppenvärd!
Fast ingen är dock som Arne Weise, så är det.
Anonym sa…
Tror Sarah blir jättebra :)
Flippis sa…
Sarah kommer att bli alldeles utmärkt! Som du, tittar jag kanske nästan bara runt Kalle, men det är ändå viktigt och hon är ett mycket bra val!
Hade inte hört att det blir Sarah som julvärd, men är ju ett bra val. Själv brukar jag inte se så många minuter
på TV på julafton.
Ändå tur att det TV finns för bra sällskap för alla som sitter själv på julafton.
Melodys matte
Sara sa…
Nu sätter du press på mig!!;) Men det är bra antar jag.......

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller