Rådjursgem och Kronhjortsblock

Ibland hittar man vintriga/juliga saker även på sommaren. En loppis, utförsäljning, auktion och ibland i en helt vanlig affär där saker och ting inte nog är menat som saker helt till vinter/jul, men ändå för min tankar dit.

Efter tips från systern begav jag mig till Bookbinders Design i somras vid mitt Stockholmsbesök för att införskaffa helt ljuvliga små gem i form av små rådjur. Hittade där även ett sött litet block med en kronhjort på, egentligen inte juligt, men det blev det för mig. Blocket är just nu på villovägar, men jag hoppas det återfinns snart för där i finns små anteckningar om nya idéer till bland annat julbloggen =). Gemen har jag lite tips jag tänkte dela med mig om en annan dag. Brukar ni ha ögonen öppna året runt för saker till julen?

Foto: AnnaJanson

Bild: Bookbinders Design

Kommentarer

Helly sa…
Gemen var ju helt underbara. Det kan ju pigga upp vilken räkningshög som helst ;)
Söta gem, kul när man hittar något originellt.
Thereses jul sa…
Gud så fint! Är en riktigt sucker för kontors/papperssaker som fina anteckningsböcker, pennor osv, så det där ser ju verkligen ut som rena rama drömmen!

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller