Ibland umgås man med helt underbara människor!

När jag började mitt nya jobb i somras kände jag genast lite tyngdkänsla när jag fick reda på att julaftonspasset 7-13 låg på min schema rad. Visserligen inget långt pass, men tillräckligt för att missa förmiddagen samt början på jullunch med min familj då de ej bor i samma stad. Jag som hade sett fram emot att fira första hela julaftons dagen med familjen sedan 2006. Har missat hela julaftonsfirande pga jobb, bebis och vartannat år firande med min mans familj. Visserligen mycket trevligt att vara med svärfamiljen, men ens egna familj är ändå det egna och där de flesta traditioner man älskar har sin grund.

Satt med några kollegor för många veckor sedan och beklagade mig lite över min otur över att ej vara hela dagen med min familj på julafton på flera år och säger lite halvt på skämtsamt, kanske är det någon av er som kan tänka er ta mitt jobbpass på julafton. Vet ni vad!? En kollega sa javisst, då hennes familj bor nära jobbet och hon kommer jobba mitt julaftonspass. Vilken underbar glädje! En av de bästa julklapparna i år!! Så nu ser jag fram emot att fira jul på mitt älskade Hägnen (gården där jag växt upp) med min familj!

Foto: AnnaJanson


Kommentarer

Amandas jul sa…
Vad skönt! Finns inget bättre än underbara kollegor :)

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller