Jul i stugan den andra Advent

Årets julbords bjudning hemma hos mig är nu över för denna gång, men oj vad trevligt det var. Traditions enligt sedan flera år tillbaka bjuder jag och min man våra familjer på julbord runt första advent och firar makens födelsedag. I år blev det andra advent då det blev mellan makens och sonens födelsedag. Så idag blev det julbord, trettioettårs- och framför allt ettårskalas!

Det blev inga nyheter på årets julbord mer än att rödbetssalladen fick lite smak av pepparot enligt recept från Arla. Annars var det mycket av det vi brukar ha, skinka, sill, jansson, svampomelett, köttbukkar, prinskorv, vörtbröd mm. Här ser ni lite av vad vi bjöd på idag:

Foto: AnnaJanson

Dukningen av bordet brukar jag stå för. Ofta förbereder jag i god tid före och planerar. I år kom lek och bus med sonen samt jobbet emellan. Jag bestämde mig i blomsteraffären halvt vad jag skulle göra. Trots det blev jag nöjd med resultatet. Det blev helt enkelt enkelt, juligt och snyggt!

Foto: AnnaJanson

Ettårstårtan bestod av en gräddtårta med mandariner på (sonen älskar clementiner och mandariner är det närmsta som blir bra på tårta). Eftersom det är ettårsdag är ett ljus på tårtan givet och vad är då inte bättre än ett litet tomteljus i december! Blev jätte glad när jag hittade små tomteljus från Rice för en vecka sedan.

Foto: AnnaJanson

Kommentarer

Therese sa…
Vad mysigt och gott! Och grattis till födelsedagsbarnen! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller