Mer mistlar åt folket!

Jag har ingen tradition runt mistlar, men tycker att den tradition som finns att hänga upp och pussas under är rätt fin. Dessutom tror jag världen behöver mer kärlek och då kanske pussar och kramar är en väg. Kanske kan vi säga att ser man något som liknar en mistel så ska man pussas, eller? Här kommer lite förslag på vad du kan smyga in i hemmet med mistlar på.


Bildkollage mistlar: Ljusstake från Design House Stockholm, Änglaspel med mistlar från Pluto,
en vanlig vacker mistelkvist, Hänge från Rosendahl.

By the way, vet ni att mistlar växer fritt på träden här i Sverige? Det visst inte jag fören jag var i Västerås i våras och såg det i flera träd. Kanske iofs inte är så konstigt att man inte sett den då den är ovanlig i Sverige. Mistel är en liten parasitisk blomväxt som lever på vedartade växter.

Kommentarer

Jenny sa…
Ja, jag hade faktiskt tänkt köpa en i år men de äe oftast ganska dyra (de man köper i blomsterbutiker är ju från Frankrike där de är ett ogräs har jag hört) Annars var hänget från rosendahl fint också!
Helly sa…
Mistel har blivit en tradition i vårt hem. De senaste 4 åren har iaf haft mistel. Det är. som du säger, väldigt sött med julpussar :)
Therese sa…
Jag tänkte faktiskt köpa just en mistel i år, för första gången. :) Helt klart mysigt!
Har just hängt upp en i taket i vardagsrummet. Synd att jag inte har någon att pussas med i år.
Vi brukar ha en mistel hemma, hängandes i hallen oftast :)

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller