Årets adventsljusstake

Första advent dagen då julen startar på allvar, äntligen säger jag! Visserligen är det mycket annat just nu att julpyssel ligger lite på hyllan, men ändå. Stämningen finns där över allt ändå med alla fint upplysta fönster överallt! I love it!

Första Advent betyder även första dagen att tända adventsljusstaken. Hos oss är den i år mycket enkel med grönmossa och små flugsvampar. Under min uppvät var det alltid vitmossa och svampar i och för några år sedan kunde jag inte alls tänk mig små svampar i staken. Men ack vad man kan ändra sig och tur är väl det! För jag tycker det är riktigt sött med små svampar i mossan i år! Och det är inte bara i adventsljusstaken som svamparna dyker upp i år utan även på andra ställen som julgranen lite senare. Har nog fastnat lite för flugsvampar i år.

Bild: AnnaJanson

Kommentarer

Amandas jul sa…
Enkelt och snyggt! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller