Mamma Mu blev Tomteverkstan

Skulle titta på Mamma Mu på YouTube men fick även upp Tomteverkstan i sökningen på Mamma Mu. Ser man en länk till det klassiska avsnittet som alltid visas på julafton kan iaf inte jag låta bli att titta på det när det börjar närma sig mot jul. Speciellt inte när det blir lite julintroduktion för 10månader gamla sonen. Han gillade det, iofs gillar han allt som rör sig på en skärm, men tror nog att detta var bättre än vanligt!


Vad tycker ni om Tomteverkstan? För mig är det mycket förknippat med alla härliga jular under min barndom. Som hos så många andra var det alltid Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul före tomten kom. Så visst var det ibland något som bara skulle "avverkas" under julafton. Men lite bra har det nog ändå alltid varit och speciellt då tomteverkstan.

Vad har ni för relation till Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul? Vilket filmklipp under programmet tycker ni är bäst.

Nu till alla er som är vana bloggare. Hur får man in en direktlänk till YouTube med bild i blogginlägget?


Kommentarer

Åhh jag gillar tomten. Men jag gillar även de avsnitt som INTE visas på julafton... När Tomten kommit fram till en familj och ska dela ut klapparna. Det är nog ännu mysigare.

Kan tyvärr inte hjälpa dig med YouTube eftersom jag inte bloggar blogspot. Men klicka på Dela, kopiera koden som du får fram om du klickar på "Bädda in"
Sen - om det liknar blogg.se - så ska du gå in i HTML-redigeringsläget och klistra in koden.
Jag har två favoritklipp, det ena är askungen och det andra tjuren Ferdinan.

Följer du Tomtens Dotter´s förslag så borde det fungera med YouTube klippen.
Prettomorsan sa…
Tomtens verkstad är nog min favorit. :) När jag var liten såg vi alltid programmet hos farmor, sedan åkte vi hem... och tomten kom.
Sv: Ja jag tror att båda kan vara riktiga höjdare! Jag ska prova Dumlen här alldeles strax! :)
Jenny sa…
Vilken fin blogg du har! Här kommer jag att trivas i höst!!!

Jodå, jag gillar också Tomteverkstan, jag gillar nog det mesta som visas i det programmet, om jag tänker efter!
Fia sa…
Hej Anna! Vilken fin blogg du har, det ska bli jätteroligt att följa den fram till jul :)

Jag tycker att Tjuren Ferdinan är underbar, men mitt favorit klipp är absolut Tomteverkstaden!

Angående Youtubeklipp, under varje youtubeklipp finns det en knapp som heter DELA. Tryck på den och därefter på knappen BÄDDA IN. När du gjort det dyker det upp en inbäddningskod som du kopierar och sedan klistrar in i ditt inlägg i html-redigeraren :)
Ninni sa…
Älskar tomteverkstan! Nostalgi och julkänslor på hög nivå, något jag inte kan vara utan på julen. Visst kan jag medge att jag har tröttnat lite men det är fortfarande något visst med det.

Synd bara att det skär sig nu när de har tagit klipp från nya filmer. Jag tycker att det förstör lite...

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller