Fina saker

Hösten har nu gjort sitt intåg och med det fullt med julnyheter hos olika företag. Inte helt fel när man som jag börjar längta till julen. Här kommer lite av mina favoriter just nu:

1. Plåtburkar brukar ha strykande åtgång vid jul när julbaken sätter igång. Denna fina finns i serien Taika från Ittala 2. Om det blir någon ny julreceptbok i år är det stor chans att det blir Julens godsaker av Mia Öhrn som Ica bokförlag ger ut. 3. Jag har få lite större tomtar, dessa från Maileg skulle gärna få pryda mitt hem vid jul. 4. Fina kuddar finns alltid behov av runt jul, denna ur serien Manfred från Nyblom Kollén. 5. Mugg ur den nya serien Kulku från Ittala som inspirerats av samlingen Kastehelmi. Finns även med grå brickar. 6. Jag gillar tygband (går att ha till mycket!), så det fina tygbandet ur serien Manfred i Nyblom Kolléns julkollektion 2011 är redan en favorit. 7. Brukar bli en liten Maileg tomte varje år, kanske är detta årets aspirant. Små mailegtomtar i burk. 8. Tallrik ur den fina serien Kulku från Ittala. 9. Jag älskar min röda maribowl från Ittala och denna röda skål ur serien Kastehelmi skulle nog också lätt bli en favorit.

Kommentarer

Helly sa…
Muggen var verkligen fin!
Therese sa…
Du har utomordentligt bra smak, jag gillar allt! :)
Anna sa…
Ja man önskar man vore lite rikare bara så man kunde införskaffa några av alla vackra saker... vi får väl se om det kan bli något =).

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller