Julsenap

Jag har aldrig varit något större fan av senap, men Apotekets julsenap förra året var en riktig höjdare. Senapen måste smaka en hel del och vara lite grovkornig enligt mig, alltså ingen vanlig slotts orginalsenap för min del. Julsenap från Apoteket har en lång tradition, samt andra bakartiklar som saffran och mintolja till jul. Förra året såg jag bara Apoteket AB:s julsenap, kanske hann de andra apoteken inte komma igång ordentligt och lansera egen julsenap, men i år blir det nog ändring tror jag. Kronans Droghandel har premiär för sin julsenap på måndag den 1 nov. Kanske får pröva lite olika senapssorter i år om flera apotek lanserar sin egen julsenap =). Gillar Kronans Droghandels etikett och vita burk, drar till sig lite lagom uppmärksamhet på julbordet =). På deras hemsida kan du även hitta recept på gravlaxssås, jul-quesadillas och senapssill.

Kommentarer

Therese sa…
Mmm, älskar senap! :)
Lisa sa…
SV: tack så mycket :) Ja, julgranar är stämningsfulla, speciellt på målningar och sånt.. kände att headern var given då jag sprang på detta julgranskort!
Tina´s Jul sa…
Jag har nog alltid gillat senap och till jul gör jag min egen :-)
Axelina sa…
Vi brukar alltid göra egen senap till jul! Men lillebror maler den själv, ganska mysigt! Annars håller jag med om att apotekets senap är bäst!
Jul i stan sa…
Hej,

Jag ville bara tipsa om min juliga utlottning. Kika gärna in i min blogg om du vill. www.julistan.com
ASSA sa…
Så flott juleblogg du har og jeg følger den jevnt ;)

Jeg har en liten utmaning i min
Juleblogg til deg
Jag är inte heller något stort fan av senap, men till jul känns det nästan som om man måste smaka på allt. :)
Jag är inte heller så förtjust i senap, lite till julskinkan är nog det enda jag äter och det räcker nästan med griljeringen för min del. Skulle senapssmaken saknas helt skulle det nog ändå inte smaka som julskinka.
Anonym sa…
Detta är den enda senapen som pappa accepterar under jul =)
Håller med dig att det var en snygg ettikett på den. Tyvärr har vi inte Kronans droghandel här utan vi har apotek hjärta. Undrar hur deras etikett ser ut
Anna sa…
Verkar som om det är några av er som gör julsenapen själv, kanske får man ta del av något bra recept på någon julblogg framöver? ..och kanske vågar sig på att göra egen...

Ekomathälsa >> Trevligt att se dig här! Klart att man som en benjaminssonare endast nöjer sig med det bästa till jul =)!

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller