Julpyssel i papper

Jag har inte alltid varit förtjust i julpyssel som resulterar i massa pappers kreationer, men har börjat ändra mig lite senaste åren. I år gick jag och beundrade massa fin" papperskonst" i Köpenhamn. Vad mycket fint de skapar i papper där! Bland annat fanns det fina papperstrutar med hjärtan att köpa på Illums Bolighus. Såklart var jag tvungen att köpa en för att se hur de gjort lite mer exakt. Lite pilligt var det, men inte supersvårt att själv återskapa.

Foto: AnnaJanson

Översta bilden är den strut jag köpte på Illum Bolighus. Den har en tunn läderrem så att det går att hänga upp struten. Andra bilden är en mall av struten ovan. På ena sidan får man klippa uppifrån och ner en bit på halvhjärtat och på andra sidan får man klippa nerifrån och upp en bit så att de halva hjärtana går att trä omlott och bilda ett helt hjärta. Det går att göra många olika figurer när man gör dessa strutar. Jag provade bla med granar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller