Årets julgran 2009

Då vi nästan kommer vara borta en hel vecka runt jul finns det i år endast en minigran hemma hos oss. Granen hittade jag i pappas skog. Först blev det lite misshandlad då den fick ligga två veckor ute på balkongen utan att ha planterats, men trots detta är den nu välmående. Om jag inte minns helt fel är zinkkrukan från Granit. Julgranshängerna är kottar och ekollon som jag knutit i färgglada band i. Min ekollongirlang från Walther & Co fick flytta över till granen när hyacinterna vissnat. Jag är rätt nöjd med årets gran! Fast nästa år blir det nog en större igen...

Foto: AnnaJanson

Kommentarer

Fridolin sa…
Superfin! Fattar inte att jag aldrig tänkte på att man kunde ha bordsgran när vi bodd trångt förut...
Linda sa…
Jättesöt, verkligen. Och så smart att ha en liten gran om man inte kan ha en stor. Istället för att helt strunta i det, menar jag...

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller